Låne Penger | Laina | Beste Kredittkort 2019 | Strømpriser | Billigste Innbruddsalarm 2019 | Billigste Forsikring | Beste Telefonabonnement | Sammenlign Advokatfirmaer
Как да не се поддаваме на есенната депресия?

Как да не се поддаваме на есенната депресия?

30.10.2020

Вече официално навлизаме във фазата на късната есен и със смяната на часа не е чудно, че често се отдаваме на негативни мисли, чувства и тъга. Есенната (или зимната) депресия е подробно изучена в психологически аспект и обикновено изчезва през пролетта. Може да се прояви в най-различни форми: от съвсем леко минорно настроение до изтощително състояние. Хората, които ѝ се поддават са тъжни, раздразнителни, стресирани и уморени през цялото време. Характерно при тях е, че имат нужда от сладки и въглехидратни храни и съответно поддавайки се на чувствата си, избягват да излизат навън и напълняват.

В момента глобалната ситуация е още по-усложнена, но това съвсем не е повод да се оставяме на отрицателни емоции да ни завладеят и да ни попречат да се радваме на хубавите неща около нас. От екипа на Mall Plovdiv приготвихме за вас няколко изпитани съвета, с които ние борим лошото настроение и ще очакваме вашите предложения в коментарите.

Адаптирайте режима си на сън

Събуждането с постоянна умора и нуждата от повече сън е често срещано през есента. По-дългите часове тъмнина водят до повишени нива на мелатонин – хормонът на съня – което ви кара да се чувствате поспаливи през деня, но неспокойни през нощта. Често влошаваме проблема, като заместваме липсата на достатъчно почивка с двойни дози кафе или опитваме да се отпуснем с помощта на алкохол. Вместо това предлагаме да се опитате да си изградите режим на заспиване и събуждане, за да дадете сигнал на тялото си, че няма да го претоварите и ще му осигурявате релакса, от който се нуждае.

Намерете време и за кратка тренировка

Ставането само 30 минути по-рано всяка сутрин улеснява вписването на упражненията в натоварен график. Ранната тренировка  повишава нивата на енергия през останалата част от деня и допринася за високите нива на ендорфин до седем часа след физическата активност.

Добавете цвят към дома си.

Следващото ни предложение е в насока да направите дома си по-уютен и вкарате малко цвят за настроение. Предполагаме, че най-практичните залагат на меки и натурални тонове, но есента е добър сезон, в който да прибавите нещо в ярко зелено, оранжево, червено или лилаво например. Може да е просто една възглавничка, но гарантирано погледът ви ще се насочва основно към нея и така автоматично ще имате чувството за по-голяма промяна и задоволство от свършената работа. За други лесни идеи не забравяйте да си припомните и статията ни за есенната декорация.

Отдайте се на ароматерапия

Това може и да ви звучи като някаква сложна наука, но ароматите е доказано, че имат психологическо въздействие върху нас. Тоест сигурно е, че свещта, която сте избрали да запалите, наистина може да повиши нивото на хормона на щастието и да намали напрежението от ежедневния водовъртеж, затова се гмурнете в нашия гид в света на уханията и подберете любима миризма.  Различни етерични масла и свещи може да намерите в аптеките и дрогериите, както и в магазините за декорация.

Заложете на сезонна храна

Оставете диетите за пролетно-летните дни, но и не се отдавайте само на сладките изкушения. Препоръчваме есента да се спрете на топли супи и храни, богати на антиоксиданти. Такива са:

  • сладък картоф и тиква – тези ярко оранжеви зеленчуци са чудесни източници на витамин С, фибри и антиоксидант, бетакаротен. Уверяваме ви, че споделената от нас рецепта на тиквена супа е просто божествена!
  • ябълки и круши – ябълките съдържат здравословни за сърцето флавоноиди – едни от най-мощните антиоксиданти, докато крушите са богати на разтворими фибри, което помага за засилване на храносмилането и понижава холестерола
  • смокини – богато на фибри лакомство, също така са и добър източник на калций

Не пропускайте и топлите напитки, като от тях заложете на повече чайове, а докато е налично и на любимото pumpkin spice latte в Starbucks.

Отделете си време за срещи с приятели

Да, времето се променя и по-голямата част от деня прекарваме на закрито, но това допълнително допринася за чувство на депресия и безпокойство. Обърнете се към хората в живота си, с които се чувствате най-добре и си организирайте забавни дейности заедно. За дамите пазаруването е занимание, което доказано повишава настроението, затова не се бавете и организирайте опознавателен шопинг по магазините в мола. Някои места вече подготвят атрактивни промоции, а новите колекции ви зоват.

Не забравяйте и разходките сред природата

Все още сме щастливци да се наслаждаваме на чудесни есенни дни и това е повод да избягаме от града за няколко часа и да се възползваме от великолепната палитра навън, като посетим близките дестинации. Дори и да нямате на разположение превозно средство, близкият парк също ще ви свърши работа. Просто се отдайте на известно време без устройства и  в съзерцание на разкошната природа около нас.

 

 

Правила на промоциятаНамери в мола