Lån uten Sikkerhet | Sähkön Hinta | Beste Kredittkort Fordeler | Dagens Spotpris | Innbruddsalarm | Billigste Forsikringsselskap | Billig Telefonabonnement | Varmpepumpe Pris 2019
Полезни минерали и витамини за есенния сезон

Полезни минерали и витамини за есенния сезон

08.11.2019

Есента вече е тук, а до зимата остава по-малко от два месеца. С промяната на сезоните и връщането към зимното часово време, получаваме все по-малко слънчева светлина. Това обикновено се свързва с по-студени дни, а в здравословно отношение – с чести настинки и по-интензивно излагане на вируси. Съвсем скоро подготвихме за вас статия с Храните, които ни доставят витамини, а днес ще продължим темата с още полезни витамини и минерали, които е важно да си доставяме през сезона.

Витамин D3

Витамин D е от решаващо значение за поддържането на имунната система, особено в периодите на повишен риск от грип и настинка. Тялото ни се нуждае от него, за да регулира нивата на енергия, да поддържа сърцето здраво и да осигури по-голяма здравина на костите ни.

За разлика от другите витамини, витамин D се произвежда в най-големи количества, когато сме изложени на адекватна пряка слънчева светлина, така че дефицитът е много често срещан през студените месеци. Въпреки че може да си набавим витамин D от определени храни, като масло, яйчен жълтък, мляко и покълнали семена, това ще осигури само около 10% от необходимия ни прием.

Витамин C

Истината е, че витамин С (аскорбинова киселина) не може да ни предпази от настинки, но ще  съкрати продължителността на времето, когато сме болни. Ако организмът ни е с ниско съдържание на витамин С, той няма да бъде в състояние да се противопостави на вирусите толкова ефективно, колкото обикновено. Следователно адекватното снабдяване с витамин С е от решаващо значение през зимата!

Цинк

Цинкът е минерал, който е важен за организма в най-различни аспекти. Той поддържа имунната система силна, подпомага заздравяването на раните и спомага за нормалното ни функциониране. Студеният сезон е подходящ момент за увеличаване на количеството цинк, което приемаме и това може да стане също в комбинация както на храни, така и на добавки.

Омега-3

За всички със студени ръце и крака, когато температурата спадне дори леко, приемането на омега-3 може много да помогне. Тъй като ръцете и краката ни са по-далеч от сърцето, те са последното място, докъдето достига кръвта. Според някои проучвания, добавките с омега-3 мастни киселини осигуряват моментален тласък на циркулацията и спомагат за загряване на пръстите и краката.

Рибено масло

Рибеното масло осигурява моментален тласък на сърдечно-съдовата система и поддържа здрава ставната подвижност и плътността на костите. Освен това спомага за подобряване на енергийните нива, което наистина може да се превърне в проблем, когато дневната светлина стане оскъдна. Рибеното масло също така способства за поддържането на  здравословни нива на кръвна захар и за добър баланс на хормоните.

Витамин Е

Витамин Е е основен антиоксидант, който защитава клетъчните мембрани и спомага за поддържане на гъвкавостта и мекотата на кожата. През зимния сезон често страдаме от суха и люспеста кожа, така че включването му в рутината ни може да помогне с решаването на този проблем.

Витамин А

Витамин А е важен за възстановяване на тъканите, за растежа и развитието на организма. Също така, той участва в укрепването на имунната система и спомага за поддържането на добро зрение.

Приемите на всякакви добавки, и дори на храни с богато съдържание на съответните витамини и минерали, е добре да се случва след консултация с личен лекар и дори проведени изследвания. Поддържането на здравословен баланс на всички вещества в организма неминуемо ще се отрази както вътрешно, така и външно с по-лъскава и жизнена коса, кожа и нокти.

През ноември в обектите на SUBRA може да намерите CENTRUM на преференциална цена -15% с много изненади и награди! В тях се съдържат 13 витамина и 11 минерала и са подходящи за всяка възраст.

Правила на промоциятаНамери в мола