Rimeligste Forbrukslån | Puhelinliittymä vertailu | Kredittkort lav Rente | Strømleverandører | Beste Brannalarm 2019 | Personforsikring | Beste Mobiltelefon | Billig Bredbånd 2019
Храните, които ни доставят витамини

Храните, които ни доставят витамини

03.10.2019

С настъпването на есента и отминаването на лятната еуфория често изпадаме в една есенна летаргия, която неизменно се отразява и на организма ни. Един от начините да се преборим със сезонната депресия безспорно е спортът, а другият – правилният хранителен режим. И под храна нямаме предвид да отворим шоколада, който крием в шкафа, защото знаем, че повишава хормона на щастието :). По-студените дни са и време, в което да обърнем внимание на полезните вещества, които си доставяме с храната. Дори и да взимате допълнително витамини и хранителни добавки, не пренебрегвайте тези, които може да си доставите чрез добре балансирана диета. Когато ядем правилните храни и получаваме достатъчно количества витамини, можем да го усетим. Енергийното ни ниво е по-високо, спим по-добре и настроението е по-приповдигнато!

А ето и някои храни, които са добър източник на основните групи витамини и препоръчваме да включите в менюто си още този сезон.

Fancy

Говеждото месо

То e добър източник на 5 от 14 основни витамини, които са нужни на тялото ни, основно от група B. Един от най-важните витамини, които не се съдържат в растителните храни, а е добре да си набавяме чрез месото е B12. Той е изключително важен за нервната система, състоянието на кожата, положителното настроение и добрия сън. Недостатъчно количество от него може да увеличи риска от депресивни състояния, а това е нежелан симптом, особено в зимните месеци.

В Mall Plovdiv може да похапнете 100% телешко месо от породите „Блек Ангъс“ и „Симентал“, което се доставя прясно от ферма „Омая“ в ресторант Fancy. То се отличава с много висока степен на мраморизация, която допринася за богатия му и наситен вкус. Ценителите на качественото месо със сигурност няма да подминат факта, че освен от български производители, то се доставя и от всепризнати лидери в отглеждането и развъждането на говеда като Аржентина и Австралия. Може да избирате между сочен бургер или ако сте почитател на стекове – да се насладите на  бонфиле, рибай и ти боун.

От месните продукти свинското в умерени количества и агнешкото месо също са алтернатива за добавяне на витамини от B групата. Съветът ни единствено е да наблягате на по-крехки разфасовки и да комбинирате със зеленчуци, а не с въглехидратни гарнитури.

Риба

Рибните продукти доставят на организма ни за 9 от 14 основни витамина. Те включват витамини A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, D и E. Рибата тон и пъстървата са с най-високо съдържание, но не забравяйте, че при храненето разнообразието е от ключово значение. Не е добра идея да залагате само на една определена група храни.

Vitafix

Зеленчуци

Тъмнолистните зеленчуци са тези, които е добре да консумираме в най-голяма степен през зимните месеци. Спанак, къдраво зеле, броколи, чушки са само малка част от примерите. Хубавото е, че може да ги включите в режима си по всяко време на деня под формата на смутита. Ние вече имаме полезни съвети в блога, като Как да направим най-вкусното смути, но винаги можем да си го вземем дори за из път от фреш щанда на Vitafix. Философията зад мястото е именно осъзнатата връзка между хранене и здраве. На място може да си подберете нещо от свежите, естествени и здравословни храни и напитки, в които няма изкуствени оцветители, аромати или добавки или да си комбинирате нещо по свой избор. За този сезон препоръчваме точно зелените смутита за свеж старт на деня и вариантите с джинджифил, който действа отлично върху имунната система.

Плодове

Няма как да изключим и тях от хранителния си режим. Те са богати на витамини и фибри и са идеален начин да залъжем глада си за нещо сладко. От тях можем да отличим авокадото, което често се определя и като „супер храна”. То помага да се регулират нивата на холестерола, но поради немалкото му съдържание на калории и мазнини, се опитвайте да не го приемате в големи количества.

Зеленият кът

Ядки

Особено за хората, които не консумират месо, ядките са отличен източник на витамини от B групата. Някои от най-полезните са орехи, бадеми, бразилски орех, макадамия. Хубаво е да ги похапвате в сурово състояние и тъй като са по-тежка храна, да внимавате с грамажа. Голяма част от ядките спомагат за намаляване нивото на холестерола и възможността от развитие на много хронични болести. В Mall Plovdiv щандът на Зеленият кът е мястото, където ще намерите доста голямо разнообразие от ядки и супер храни. Тях може да добавите към обяда или вечерята си или да похапвате между храненията за повече енергия.

Нека добре балансираната диета не е само сезонен начин на хранене, а цялостен режим. Гарантирано, когато доставяте на тялото си нужните му хранителни вещества, това ще има цялостен благоприятен ефект и ще може да се справяте по-лесно със стреса.

Правила на промоциятаНамери в мола