Forbrukslån Søknad | Lainavertailu 2019 | Sammenlign Kredittkort | Solcellepanel på Hus | Beste Innbruddsalarm | Sykkelforsikring | Mobilselskaper 2019 | Bytte Internettleverandør
Как да започнем да тренираме повече у дома?

Как да започнем да тренираме повече у дома?

12.11.2020

Мрачните и студени есенни дни започнаха и тренировките навън станаха все по-трудни. Ситуацията със спортните зали също е доста сложна предвид световната пандемия и затова нашето предложение е да се завърнете към добрите стари упражнения у дома.

Спортът със сигурност ще внесе малко облекчение и нормалност във всеки график, а когато се ангажирате с редовна  активност, вие се настройвате и за цялостно подобрено физическо и психическо здраве. Ползите от това може да забележите и в дългосрочен план, като тренировките играят роля за предотвратяване на хронични заболявания, подобряване на дълголетието и помагат да се чувствате по-щастливи, енергични и фокусирани.

А ако все още не сте изпробвали да тренирате вкъщи, ето няколко съвета от нас откъде може да започнете:

home workout

Намерете дейност, която ви харесва

За голяма част от нас тренировката е просто онова неприятно нещо, с което трябва да се „приключи“, за да продължим напред с  деня си. Но ние отговорно твърдим, че има много забавни начини да преобразите връзката си с фитнеса, така че тя да се превърне в  ангажираща и вдъхновяваща част от вашата рутина. Ключът към развитието на последователен навик за активност е да намерите дейност, която ви харесва, така че да не ви се струва работа.

Не е нужно да клякате и скачате до откат. Вместо това изпробвайте танцово кардио например. Включете любимата си  музика, задайте таймер за 15 минути и танцувайте сякаш никой не ви гледа. Скачането на въже или пилатесът и йогата също са различни форми на движение и ще ви помогнат да повдигнете духа си и да засилите имунната си система чрез движение.

Планирайте времеви интервал през деня за вашата тренировка

Ако имате ежедневен календар или график, използвайте точно определен час за  тренировка и се придържайте към него. Планирайте я така, сякаш посещавате групов клас или стигате до фитнеса в определено време. Това ще помогне да се създаде същата ангажираност и да не се изкушавате да го оставяте за после, утре и т.н.

Опитайте се да планирате тренировката си за едно и също време всеки ден – за предпочитане сутрин или следобед, за да поддържате вътрешния си телесен часовник и да осигурите пикови нива на производителност. Според изследванията постоянното време за упражнения помага на участниците да формират навик за физическа активност, както и да се ангажират с по-високи нива на активност. Тези, които последователно тренират по едно и също време на деня, регистрират повече минути упражнения на седмица.

home workout clothes

Поглезете се с красиво облекло за спорт

Дрехите за тренировка, които носите, могат да играят основна роля при подготовката за упражнение, както психически, така и физически. Красивите спортни комплекти, които ви стоят добре, помагат да се чувствате уверени и мотивирани да дадете на тренировката си всичко от себе си. Удобното облекло ще насърчи ефективното движение и понякога дори може да предотврати травми и наранявания. Инвестирайте в качествени материи, които позволяват на кожата да диша и за да предотвратите неприятно чувство на потене.

Съобразявайте темпото с физическото си състояние

При започване на нов тип упражнения не забравяйте да действате постепенно. Особено при силови тренировки или кардио с висока интензивност, тялото ви се нуждае от последователност и достатъчно време за възстановяване, за да създаде мускулна памет и да изгради издръжливост. За начинаещи може да е най-добре да започнете с 2-3 дни 30-минутна работа всеки ден. Имайте предвид, че по-кратките интервали на физическа активност са по-ефективни за отслабване.

Не подценявайте подкрепата онлайн

Онлайн общност или фитнес програма може да са мотивацията, от която се нуждаете, за да започнете нова физическа рутина. Възползвайте се от всякакви виртуални тренировки и спортни другарчета. Те могат да ви мотивират допълнително и да ви дадат допълнителен тласък, когато ви се иска да пропуснете някоя активност.

home workout gear

Не се притеснявайте, ако нямате фитнес оборудване

Празна стена или кухненски стол може да се превърнат във вашия нов най-добър приятел! Използвайте креативно всякакви повърхности, на които ви е удобно да правите коремни преси или лицеви опори. За гирички вземете пълни пластмасови бутилки минерална вода, стълбите пък до жилището ви са идеален заместител на степера в залата. Разбира се, ще е по-лесно, ако постепенно си набавяте това, което ви е нужно, но няма нужда да е всичко наведнъж.

Спрете се на упражнения с телесно тегло

Не забравяйте, че страхотна тренировка може да се получи и без никакво оборудване! Упражненията с телесно тегло са идеални за увеличаване на гъвкавостта, баланса и силата на цялото тяло.  От лицеви опори и набирания до  клекове, те са изключително ефективен начин за намаляване на телесните мазнини и подобряване на пространствената информираност – по-добро разбиране на разположението на тялото ви във връзка с упражнението, което правите, и фокусиране върху правилната форма за максимизиране на резултатите.

home workout good mood

Не приемайте тренировките като „всичко или нищо“

Може да не се чувствате на 100% всеки ден, когато дойде време за тренировката ви. Нормално е да бъдете преуморени, изнервени и с мускулни болежки. В тези моменти не забравяйте, че дори вашите „най-лоши” дни допринасят за по-голямата картина. Постоянната рутинна тренировка изисква усилия във времето и дори факта, че сте се справили в трудни условия, е поредната крачка по пътя към крайната цел.

Наградете се и признайте постиженията си

Ако сте следвали всички гореописани стъпки, то трябва да се гордеете, че сте поставили началото към изграждането на последователна и здравословна тренировка у дома. Празнувайте! Трябва да умеете да признавате на себе си дори и малките победи в живота и да се награждавате за всяко постижение.

Никога няма перфектно време за започване, но защо не пробвате сега!? Бъдете креативни и намерете най-подходящите за вас дейности и график. Не забравяйте, че както няма универсална диета за всички, същото важи и за вашата физическа активност.

Правила на промоциятаНамери в мола