Спорт на открито
06.04.2019Как спортното облекло стана толкова популярно и извън залата за тренировки?
С настъпването на пролетта все повече ни се иска да изнесем тренировките извън спортната зала и да се възползваме от хубавото време, за да съчетаем приятните разходки с малко раздвижване. Това е причината много от марките за фитнес и спортни стоки да предлагат в колекциите си голямо количество артикули, които спокойно може да носим, докато тичаме, но и когато релаксираме.
Дори в последните години този тип облекло си има собствен термин – athleisure. В същността си то представлява екип, който може да използвате както когато спортувате, така и в ежедневието си извън работната среда. Включва йога клинове, спортни панталони, суитчъри, топове за гимнастика, спортни сутиени, маратонки и др. Набирането на скорост на тренда започва още през 1970 г. с нарастването на популярността на фитнеса. Брандовете за спортни стоки започват да стават все по-иновативни с моделите и материите и да се опитват да съчетават красивата визия на артикула с качество, което да направи тренировката по-комфортна.
Клин Adidas, Sport Vision
Athleisure е облекло, което е удобно, а няма нищо по удобно от спортните стоки. Постепенно се създава цял нов пазар, в който брандовете за дрехи за атлети започват да предлагат не толкова строго спортни визии, а по-скоро такива, подходящи за свободното време. То е много повече от събирателно на спортните, градските и модните тенденции, а е цялостен начин на живот.
Суичър с качулка Champion, Sport Vision
Дори най-влиятелното модно списание Vogue идентифицира athleisure като тенденция, която събира в себе си стил, комфорт и функционалност. Хората търсят дрехи, които могат да носят във фитнеса, както и да изглеждат страхотно в тях по улиците. По улиците на Ню Йорк ще срещнете хиляди дами, за които спортните маратонки и йога клиновете са задължителна униформа през деня. Съчетават ги с тренчове, дизайнерски чанти и дори копринени ризи. Социалните медии са платформата, чрез която много от нас се вдъхновяват да се отдадат на фитнеса и здравословния начин на живот. Поколението на милениалите иска да покаже най-добрата версия на себе си в интернет. Те са във форма, хранят се здравословно и споделят всичко това онлайн. За тях да изглеждат добре, докато го правят, е важна част от изграждането на позитивния имидж в мрежата.
Туника/рокля с качулка Nike, District
Именно преместването на фокуса на спорта „навън” към градската среда е и основата за вкарването на така популярните напоследък маратонки във всевъзможни визии и превръщането им в топ тенденция. Линията между обувките за спорт и тези за свободното време все повече се размива и няма нищо странно във въпроса „Как да носим маратонки и кецове със стил?”
Спортът на открито и спортното облекло си имат и своите почитатели и сред звездите. Най-често като пионери и ключови инфлуенсъри се считат Бийонсе и Риана, които превръщат клиновете и блузите с качулка в отличителен техен стил. Риана създава колаборация с една от водещите спортни марки, а Бийонсе създава собствена линия. Още много известни личности като Кайли Дженър, Джиджи Хадид, Кара Делевайн и др. чрез профилите си в социалните мрежи „вдигат завесата” от своето всекидневие и постоянно постват снимки с луксозни стоки от атлетик брандовете. По този начин превръщат athleisure в мейнстрийм течение и го трансформират в желан начин на живот.
Не пропускайте спортните магазини в шопинг разходката си и оставете предразсъдъците, че клинът е само за спорт, а късият топ не може да се комбинира с най-новите ви дънки с висока талия например. Модата е за експериментатори и самото смесване на различни стилове и трендове дава огромно поле за изява на въображението ви.
Ако тази статия Ви е харесала, можете да я споделите във Facebook.